Regulamin Sklepu Internetowego natimals.pl

(obowiązuje od 04.11.2024 roku)

Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę prowadzącego Sklep Internetowy dostępny pod adresem natimals.pl i zasady korzystania Klientów/Użytkowników ze strony Sklepu.

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy natimals.pl prowadzony jest przez Milena Rutowicz, z siedzibą w Łodzi,
    ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9471913271, REGON: 529365150.

  2. Adres do korespondencji: Ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź.

  3. Kontakt ze sklepem jest możliwy pod adresem e-mail: kontakt@natimals.pl oraz numerem telefonu: 530881887.

  4. Zdjęcia oraz treść wykorzystywane na stronie Sklepu natimals.pl są naszego autorstwa lub producentów, którzy wyrazili zgodę na ich publikację. Zabrania się ich kopiowania i przetwarzania.

§ 2 Definicje

Regulamin – niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży na odległość.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą będącym przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, do korzystania z Usługi Elektronicznej.

Przedsiębiorca indywidualny – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Sprzedawca – Milena Rutowicz z siedzibą w Łodzi, ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź, numer NIP: 9471913271, Regon: 529365150 prowadzący Sklep Internetowy pod adresem natimals.pl.

Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem natimals.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupu Produktu lub zlecić świadczenie usługi zawierając Umowę Sprzedaży na odległość.

Konto – wymagający rejestracji zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta, w tym zawierający informacje o złożonych Zamówieniach i zawieranych Umowach sprzedaży na odległość.

Umowa Sprzedaży (Umowa) – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Formularz Zamówienia – elektroniczny formularz dostępny na stronie Sklepu natimals.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

Formularz Kontaktowy – elektroniczny formularz dostępny na stronie Sklepu natimals.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedawcy.

Formularz Zwrotu – formularz udostępniony przez Sprzedawcę dla Klienta, umożliwiający dokonanie zwrotu Produktu.

Formularz Reklamacyjny – formularz udostępniony przez Sprzedawcę dla Klienta, umożliwiający dokonanie zwrotu i złożenia reklamacji Produktu.

Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa zawierana między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Newsletter – materiały dotyczące Produktów i usług dostępnych w Sklepie, mogące stanowić informacje handlową, przesyłane przez Sprzedawcę drogą elektroniczną Klientom, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie na podany przez Klientów adres e-mail.

§ 3 Zasady składania Zamówień

  1. Sklep internetowy umożliwia zapoznanie się z informacją o Produktach i usługach dostępnych w Sklepie oraz złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

  2. Zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.

  3. Na stronie Sklepu Klient ma możliwość założyć darmowe Konto, w tym celu należy wypełnić formularz rejestracji, podając niezbędne dane takie jak: imię, nazwisko, adres (ulica, numer domu lub numer domu i nr lokalu, kod pocztowy, miasto), adres e-mail, numer telefonu, a także ustanowić login i hasło.

  4. Rejestracja Konta w Sklepie, wymaga akceptacji Regulaminu oraz wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.

  5. W celu prawidłowego korzystania ze strony Sklepu wymagane jest urządzenie końcowe Użytkownika (komputer/urządzenie mobilne) z dostępem do sieci internet, przeglądarka internetowa oraz aktywne konto poczty elektronicznej, a także włączone pliki cookies.

  6. Klient ma możliwość złożyć Zamówienie na stronie Sklepu za pośrednictwem Konta, do którego ma dostęp po zalogowaniu bądź dokonać zakupu bez rejestracji, podając dane osobowe wymagane do jego realizacji.

  7. W celu złożenia Zamówienia, Klient ma możliwość wyboru Produktu i dodania go do koszyka wybierając opcję „Dodaj do koszyka”.

  8. Po wybraniu Produktów przez Klienta w podsumowaniu Zamówienia, Klient ma dostęp do listy Produktów wraz z ich cenami, które dodał do koszyka, ma możliwość zwiększyć lub zmniejszyć liczbę wybranego Produktu, a także usunąć z listy wcześniej dodany Produkt do koszyka.

  9. Złożenie Zamówienia możliwe jest po uzupełnieniu przez Klienta danych niezbędnych do realizacji Zamówienia, które Klient podaje w elektronicznym Formularzu Zamówienia zamieszczonym na stronie Sklepu.

  10. W celu złożenia Zamówienia Klient dokonując zakupu bez rejestracji, podaje niezbędne dane: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu lub numer domu i nr lokalu, kod pocztowy, miasto), adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany. W przypadku złożenia Zamówienia jako firma, wymagane jest podanie następujących danych: nazwa firmy, numer NIP, adres firmy (ulica, numer domu lub numer domu i nr lokalu, kod pocztowy, miasto), adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany, wybranie metody płatności, a także formy dostawy.

  11. W przypadku złożenia Zamówienia za pośrednictwem Konta, które dostępne jest dla Klienta po zalogowaniu się, Klient wybiera metodę płatności, formę dostawy i adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany. W przypadku złożenia Zamówienia jako firma, wymagane jest wybranie metody płatności, formy dostawy, a także adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany.

  12. Złożenie Zamówienia następuje po podaniu wszystkich obowiązkowych i niezbędnych do realizacji Zamówienia danych przez Klienta w elektronicznym Formularzu Zamówienia, w tym również wybraniu metody płatności i formy dostawy oraz potwierdzeniu Zamówienia poprzez wybranie opcji „Zamawiam i płacę”.

  13. Za pośrednictwem podanego przez Klienta adresu e-mail oraz numeru telefonu, Sprzedawca ma możliwość kontaktować się z Klientem odnośnie złożonego Zamówienia.

  14. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość między Klientem, a Sprzedawcą.

  15. Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.

§ 4 Zawieranie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Użytkownik odwiedzający stronę Sklepu natimals.pl korzysta z usługi o świadczeniu usług drogą elektroniczną, umożliwiającą korzystanie z konta, w przypadku zarejestrowanych Użytkowników, składanie Zamówień, zawieranie Umowy Sprzedaży, zamieszczanie opinii o zakupionym Produkcie, kontaktowanie się poprzez elektroniczny Formularz Kontaktowy, a także otrzymywanie Newslettera po uprzednio wyrażonej zgodzie.

  2. Rejestracja konta w Sklepie, korzystanie z niego oraz zapisanie się do Newslettera jest darmowe dla Klienta.

  3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną między Klientem, a Sprzedawcą zostaje zawarta na czas realizacji Zamówienia i dostarczenia Klientowi zakupionego Produktu lub do zakończenia terminu określającego czas na odstąpienie od umowy, zwrotu bądź reklamacji zakupionego Produktu, który przysługuje Klientowi oraz otrzymywania Newslettera (do czasu cofnięcia zgody).

§ 5 Zasady wykonania Umowy Sprzedaży

  1. Umowa Sprzedaży zawarta między Klientem, a Sprzedawcą dotyczy Produktów nowych i usług dostępnych w Sklepie pod adresem natimals.pl.

  2. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Klient składa Zamówienie w Sklepie.

  3. Potwierdzenie przesłania zamówienia jest wysyłane drogą elektroniczną.

  4. Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą zostaje zawarta w chwili, kiedy Sprzedawca wyśle na adres e-mail podany przez Klienta w elektronicznym Formularzu Zamówienia potwierdzenie jego otrzymania.

  5. Potwierdzeniem zakupu Produktu jest faktura elektroniczna wysyłana na adres e-mail Klienta, podany podczas składania Zamówienia.

§ 6 Ceny i metody płatności

  1. Wszystkie ceny Produktów na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i podane są w polskich złotych.

  2. Koszty dostawy nie są wliczone w cenę Produktów.

  3. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny. Zmiana cen nie wpływa na Zamówienia złożone przed jej wprowadzeniem.

  4. Sprzedawca w przypadku promocji Produktów, informuje Użytkowników odwiedzających stronę Sklepu natimals.pl o najniższej cenie Produktu, stosowanej w ciągu 30 dni przed początkiem obniżenia ceny danego Produktu.

  5. Klient może wybrać jedną z dostępnych metod płatności podczas składania Zamówienia:

a) przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy;

b) płatność online (BLIK, przelew elektroniczny za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności Przelewy24 – PayPro S.A., kapitał zakładowy w wysokości 4 737 100,00 zł);

c) płatność za pobraniem dokonywana przy odbiorze przesyłki.

  1. W przypadku wybrania przelewu tradycyjnego na rachunek bankowy Sprzedawcy, termin płatności za Zamówienie wynosi 7 dni od daty złożenia Zamówienia.

  2. W przypadku metody płatności za pobraniem, płatność dokonywana jest w chwili odbioru Zamówienia przez Klienta.

  3. W przypadku niedokonania płatności za Zamówienie, realizacja Zamówienia zostanie anulowana, za wyjątkiem wybrania przez Klienta metody płatności za pobraniem, płatnej przy odbiorze Zamówienia.

  4. Do każdego zakupionego Produktu na stronie Sklepu, wystawiana jest faktura w formie elektronicznej i wysyłana jest na adres e-mail Klienta.

§ 7 Termin wysłania Produktu i formy dostawy

  1. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności przez Sprzedawcę, za wyjątkiem płatności za pobraniem, dokonywanej przy odbiorze Zamówienia.

  2. Dostępne formy dostawy: InPost Paczkomaty 24/7 i kurier InPost.

  3. Czas dostawy wynosi 2–5 dni roboczych.

  4. Dostawa Produktów realizowana jest na terytorium Polski.

  5. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za pokrycie kosztów z przyczyn leżących po stronie dostawcy.

§ 8 Prawo odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z ustawą o prawie konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), Konsument ma prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podania przyczyny.

  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.

  3. W celu odstąpienia od umowy Konsument wypełnia formularz odstąpienia od umowy stanowiący Załącznik nr 1 Regulaminu i wysyła go na adres e-mail sklepu: kontakt@natimals.pl.

  4. Konsument w przypadku zwrotu jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym na własny koszt, w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.

  5. W przypadku odstąpienia od umowy, zwrotu Produktu należy dokonać na adres ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź.

  6. Zwrot Produktu należy wysłać kurierem. Zwrotu nie można dokonać za pośrednictwem wysyłki paczkomatem.

  7. W przypadku zwrotu Produktu, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę za zakupiony Produkt, jednak w terminie nie później niż 14 dni, liczonym od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zwrotu Produktu. Zwrot środków za zwrócony Produkt Sprzedawca dokona na wskazany w formularzu odstąpienia od umowy numer rachunku bankowego Klienta.

  8. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawie konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, w odniesieniu do umowy nie przysługuje w przypadku Umowy Sprzedaży:

a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

c) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

d) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt noszący ślady użytkowania;

e) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt robiony na zamówienie lub Produkt ręcznie robiony, które są personalizowane pod Klienta;

f) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.

§ 9 Zwroty i Reklamacje

  1. W przypadku stwierdzenia wady zakupionego Produktu Klient ma możliwość złożyć reklamację lub dokonać zwrotu zakupionego Produktu. W tym celu należy wypełnić Formularz Zwrotu lub Formularz Reklamacyjny i wysłać go drogą elektroniczną na adres e-mail kontakt@natimals.pl.

  2. Klient ma 14 dni na zwrot Produktu od dnia otrzymania zakupionego Produktu i poinformowania Sprzedawcy o zwrocie Produktu.

  3. W przypadku reklamacji Klient ma prawo złożyć reklamację w terminie 2 lat, od dnia zakupu Produktu.

  4. Reklamacja powinna zawierać szczegółowe dane takie jak opis wady Produktu, zdjęcie Produktu, dokument zakupu oraz dane kontaktowe Klienta. Podanie szczegółowych danych może przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji.

  5. Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź od otrzymania reklamacji od Klienta. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy w określonym terminie, będzie skutkowało uwzględnieniem reklamacji.

  6. Odpowiedź w sprawie reklamacji Klient otrzyma drogą elektroniczną na adres e-mail.

  7. W przypadku uznania reklamacji przez Sprzedawcę, Klient ma prawo do wymiany Produktu na nowy, obniżenia ceny za Produkt lub zwrotu kosztów zakupu.

  8. W przypadku uznania reklamacji, wymagana jest zgoda Klienta na zaproponowane rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Klient wyraża zgodę drogą elektroniczną poprzez wysłanie odpowiedzi na adres e-mail Sprzedawcy.

  9. Sprzedawca w zależności od przyjętych ustaleń z Klientem, dokonuje wymiany Produktu, który wysyła na swój koszt, na wskazany przez Klienta adres podany podczas składania Zamówienia lub obniża cenę zakupionego Produktu i zwraca różnicę ceny Produktu Klientowi na wskazany numer rachunku bankowego Klienta, podany w Formularzu Reklamacyjnym, w terminie nie później niż 14 dni, liczonym od dnia otrzymania zgody Klienta na zaproponowane rozpatrzenie reklamacji.

  10. W przypadku zwrotu Produktu, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę za zakup Produktu, w terminie nie później niż 14 dni od otrzymania zwrotu Produktu. Zwrot środków za zwrócony Produkt, Sprzedawca dokonuje na wskazany w Formularzu Zwrotu numer rachunku bankowego Klienta.

  11. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Klienta w sprawie proponowanego sposobu rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od poinformowania Klienta, reklamacja zostanie anulowana.

  12. Zwrot reklamowanego Produktu należy dokonać na adres ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź. Klient jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym, w ciągu 14 dni od potwierdzenia u Sprzedawcy rozpatrzenia reklamacji. Koszt wysyłki w przypadku reklamacji jest po stronie Sprzedawcy. 

  13. Zwrot Produktu należy dokonać na adres ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź. Klient jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym na własny koszt, w ciągu 14 dni od potwierdzenia u Sprzedawcy zwrotu.

  14. Zwrot Produktu należy wysłać kurierem. Zwrotu nie można dokonać za pośrednictwem wysyłki paczkomatem bądź pocztą.

§ 10 Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.

  2. Dane osobowe Klientów są gromadzone przez Sprzedawcę w celu realizacji Zamówień, rozpatrzenia reklamacji, a w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta także w celach marketingowych.

  3. Dane osobowe Klientów mogą zostać udostępnione podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą, takim jak firmom kurierskim, podmiotom obsługującym płatności online, w celu prawidłowej realizacji Zamówienia.

  4. Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia stosowania oraz wniesienia sprzeciwu.

  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży i realizacji Zamówienia.

  6. Zbieranie i przetwarzanie danych osobowych Klientów zostały określone w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca ma prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie bez pisemnego zawiadomienia o dokonanych zmianach.

  2. Dokonanie zmian w niniejszym Regulaminie może nastąpić z przyczyn takich jak: zmiany przepisów prawa, zmiany w metodach płatności i formach dostawy.

  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.