Regulamin Sklepu Internetowego natimals.pl
(obowiązuje od 04.11.2024 roku)
Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę prowadzącego Sklep Internetowy dostępny pod adresem natimals.pl i zasady korzystania Klientów/Użytkowników ze strony Sklepu.
§ 1 Postanowienia ogólne
-
Sklep internetowy natimals.pl prowadzony jest przez Milena Rutowicz, z siedzibą w Łodzi,
ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9471913271, REGON: 529365150. -
Adres do korespondencji: Ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź.
-
Kontakt ze sklepem jest możliwy pod adresem e-mail: kontakt@natimals.pl oraz numerem telefonu: 530881887.
-
Zdjęcia oraz treść wykorzystywane na stronie Sklepu natimals.pl są naszego autorstwa lub producentów, którzy wyrazili zgodę na ich publikację. Zabrania się ich kopiowania i przetwarzania.
§ 2 Definicje
Regulamin – niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży na odległość.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą będącym przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, do korzystania z Usługi Elektronicznej.
Przedsiębiorca indywidualny – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sprzedawca – Milena Rutowicz z siedzibą w Łodzi, ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź, numer NIP: 9471913271, Regon: 529365150 prowadzący Sklep Internetowy pod adresem natimals.pl.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem natimals.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupu Produktu lub zlecić świadczenie usługi zawierając Umowę Sprzedaży na odległość.
Konto – wymagający rejestracji zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta, w tym zawierający informacje o złożonych Zamówieniach i zawieranych Umowach sprzedaży na odległość.
Umowa Sprzedaży (Umowa) – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Formularz Zamówienia – elektroniczny formularz dostępny na stronie Sklepu natimals.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
Formularz Kontaktowy – elektroniczny formularz dostępny na stronie Sklepu natimals.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedawcy.
Formularz Zwrotu – formularz udostępniony przez Sprzedawcę dla Klienta, umożliwiający dokonanie zwrotu Produktu.
Formularz Reklamacyjny – formularz udostępniony przez Sprzedawcę dla Klienta, umożliwiający dokonanie zwrotu i złożenia reklamacji Produktu.
Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa zawierana między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Newsletter – materiały dotyczące Produktów i usług dostępnych w Sklepie, mogące stanowić informacje handlową, przesyłane przez Sprzedawcę drogą elektroniczną Klientom, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie na podany przez Klientów adres e-mail.
§ 3 Zasady składania Zamówień
-
Sklep internetowy umożliwia zapoznanie się z informacją o Produktach i usługach dostępnych w Sklepie oraz złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
-
Zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
-
Na stronie Sklepu Klient ma możliwość założyć darmowe Konto, w tym celu należy wypełnić formularz rejestracji, podając niezbędne dane takie jak: imię, nazwisko, adres (ulica, numer domu lub numer domu i nr lokalu, kod pocztowy, miasto), adres e-mail, numer telefonu, a także ustanowić login i hasło.
-
Rejestracja Konta w Sklepie, wymaga akceptacji Regulaminu oraz wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
-
W celu prawidłowego korzystania ze strony Sklepu wymagane jest urządzenie końcowe Użytkownika (komputer/urządzenie mobilne) z dostępem do sieci internet, przeglądarka internetowa oraz aktywne konto poczty elektronicznej, a także włączone pliki cookies.
-
Klient ma możliwość złożyć Zamówienie na stronie Sklepu za pośrednictwem Konta, do którego ma dostęp po zalogowaniu bądź dokonać zakupu bez rejestracji, podając dane osobowe wymagane do jego realizacji.
-
W celu złożenia Zamówienia, Klient ma możliwość wyboru Produktu i dodania go do koszyka wybierając opcję „Dodaj do koszyka”.
-
Po wybraniu Produktów przez Klienta w podsumowaniu Zamówienia, Klient ma dostęp do listy Produktów wraz z ich cenami, które dodał do koszyka, ma możliwość zwiększyć lub zmniejszyć liczbę wybranego Produktu, a także usunąć z listy wcześniej dodany Produkt do koszyka.
-
Złożenie Zamówienia możliwe jest po uzupełnieniu przez Klienta danych niezbędnych do realizacji Zamówienia, które Klient podaje w elektronicznym Formularzu Zamówienia zamieszczonym na stronie Sklepu.
-
W celu złożenia Zamówienia Klient dokonując zakupu bez rejestracji, podaje niezbędne dane: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu lub numer domu i nr lokalu, kod pocztowy, miasto), adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany. W przypadku złożenia Zamówienia jako firma, wymagane jest podanie następujących danych: nazwa firmy, numer NIP, adres firmy (ulica, numer domu lub numer domu i nr lokalu, kod pocztowy, miasto), adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany, wybranie metody płatności, a także formy dostawy.
-
W przypadku złożenia Zamówienia za pośrednictwem Konta, które dostępne jest dla Klienta po zalogowaniu się, Klient wybiera metodę płatności, formę dostawy i adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany. W przypadku złożenia Zamówienia jako firma, wymagane jest wybranie metody płatności, formy dostawy, a także adres dostawy Produktu, jeśli jest inny niż wcześniej wskazany.
-
Złożenie Zamówienia następuje po podaniu wszystkich obowiązkowych i niezbędnych do realizacji Zamówienia danych przez Klienta w elektronicznym Formularzu Zamówienia, w tym również wybraniu metody płatności i formy dostawy oraz potwierdzeniu Zamówienia poprzez wybranie opcji „Zamawiam i płacę”.
-
Za pośrednictwem podanego przez Klienta adresu e-mail oraz numeru telefonu, Sprzedawca ma możliwość kontaktować się z Klientem odnośnie złożonego Zamówienia.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość między Klientem, a Sprzedawcą.
-
Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
§ 4 Zawieranie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
-
Użytkownik odwiedzający stronę Sklepu natimals.pl korzysta z usługi o świadczeniu usług drogą elektroniczną, umożliwiającą korzystanie z konta, w przypadku zarejestrowanych Użytkowników, składanie Zamówień, zawieranie Umowy Sprzedaży, zamieszczanie opinii o zakupionym Produkcie, kontaktowanie się poprzez elektroniczny Formularz Kontaktowy, a także otrzymywanie Newslettera po uprzednio wyrażonej zgodzie.
-
Rejestracja konta w Sklepie, korzystanie z niego oraz zapisanie się do Newslettera jest darmowe dla Klienta.
-
Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną między Klientem, a Sprzedawcą zostaje zawarta na czas realizacji Zamówienia i dostarczenia Klientowi zakupionego Produktu lub do zakończenia terminu określającego czas na odstąpienie od umowy, zwrotu bądź reklamacji zakupionego Produktu, który przysługuje Klientowi oraz otrzymywania Newslettera (do czasu cofnięcia zgody).
§ 5 Zasady wykonania Umowy Sprzedaży
-
Umowa Sprzedaży zawarta między Klientem, a Sprzedawcą dotyczy Produktów nowych i usług dostępnych w Sklepie pod adresem natimals.pl.
-
W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Klient składa Zamówienie w Sklepie.
-
Potwierdzenie przesłania zamówienia jest wysyłane drogą elektroniczną.
-
Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą zostaje zawarta w chwili, kiedy Sprzedawca wyśle na adres e-mail podany przez Klienta w elektronicznym Formularzu Zamówienia potwierdzenie jego otrzymania.
-
Potwierdzeniem zakupu Produktu jest faktura elektroniczna wysyłana na adres e-mail Klienta, podany podczas składania Zamówienia.
§ 6 Ceny i metody płatności
-
Wszystkie ceny Produktów na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i podane są w polskich złotych.
-
Koszty dostawy nie są wliczone w cenę Produktów.
-
Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny. Zmiana cen nie wpływa na Zamówienia złożone przed jej wprowadzeniem.
-
Sprzedawca w przypadku promocji Produktów, informuje Użytkowników odwiedzających stronę Sklepu natimals.pl o najniższej cenie Produktu, stosowanej w ciągu 30 dni przed początkiem obniżenia ceny danego Produktu.
-
Klient może wybrać jedną z dostępnych metod płatności podczas składania Zamówienia:
a) przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy;
b) płatność online (BLIK, przelew elektroniczny za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności Przelewy24 – PayPro S.A., kapitał zakładowy w wysokości 4 737 100,00 zł);
c) płatność za pobraniem dokonywana przy odbiorze przesyłki.
-
W przypadku wybrania przelewu tradycyjnego na rachunek bankowy Sprzedawcy, termin płatności za Zamówienie wynosi 7 dni od daty złożenia Zamówienia.
-
W przypadku metody płatności za pobraniem, płatność dokonywana jest w chwili odbioru Zamówienia przez Klienta.
-
W przypadku niedokonania płatności za Zamówienie, realizacja Zamówienia zostanie anulowana, za wyjątkiem wybrania przez Klienta metody płatności za pobraniem, płatnej przy odbiorze Zamówienia.
-
Do każdego zakupionego Produktu na stronie Sklepu, wystawiana jest faktura w formie elektronicznej i wysyłana jest na adres e-mail Klienta.
§ 7 Termin wysłania Produktu i formy dostawy
-
Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności przez Sprzedawcę, za wyjątkiem płatności za pobraniem, dokonywanej przy odbiorze Zamówienia.
-
Dostępne formy dostawy: InPost Paczkomaty 24/7 i kurier InPost.
-
Czas dostawy wynosi 2–5 dni roboczych.
-
Dostawa Produktów realizowana jest na terytorium Polski.
-
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za pokrycie kosztów z przyczyn leżących po stronie dostawcy.
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
-
Zgodnie z ustawą o prawie konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), Konsument ma prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podania przyczyny.
-
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
-
W celu odstąpienia od umowy Konsument wypełnia formularz odstąpienia od umowy stanowiący Załącznik nr 1 Regulaminu i wysyła go na adres e-mail sklepu: kontakt@natimals.pl.
-
Konsument w przypadku zwrotu jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym na własny koszt, w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, zwrotu Produktu należy dokonać na adres ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź.
-
Zwrot Produktu należy wysłać kurierem. Zwrotu nie można dokonać za pośrednictwem wysyłki paczkomatem.
-
W przypadku zwrotu Produktu, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę za zakupiony Produkt, jednak w terminie nie później niż 14 dni, liczonym od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zwrotu Produktu. Zwrot środków za zwrócony Produkt Sprzedawca dokona na wskazany w formularzu odstąpienia od umowy numer rachunku bankowego Klienta.
-
Zgodnie z art. 38 ustawy o prawie konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, w odniesieniu do umowy nie przysługuje w przypadku Umowy Sprzedaży:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt noszący ślady użytkowania;
e) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt robiony na zamówienie lub Produkt ręcznie robiony, które są personalizowane pod Klienta;
f) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
§ 9 Zwroty i Reklamacje
-
W przypadku stwierdzenia wady zakupionego Produktu Klient ma możliwość złożyć reklamację lub dokonać zwrotu zakupionego Produktu. W tym celu należy wypełnić Formularz Zwrotu lub Formularz Reklamacyjny i wysłać go drogą elektroniczną na adres e-mail kontakt@natimals.pl.
-
Klient ma 14 dni na zwrot Produktu od dnia otrzymania zakupionego Produktu i poinformowania Sprzedawcy o zwrocie Produktu.
-
W przypadku reklamacji Klient ma prawo złożyć reklamację w terminie 2 lat, od dnia zakupu Produktu.
-
Reklamacja powinna zawierać szczegółowe dane takie jak opis wady Produktu, zdjęcie Produktu, dokument zakupu oraz dane kontaktowe Klienta. Podanie szczegółowych danych może przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji.
-
Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź od otrzymania reklamacji od Klienta. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy w określonym terminie, będzie skutkowało uwzględnieniem reklamacji.
-
Odpowiedź w sprawie reklamacji Klient otrzyma drogą elektroniczną na adres e-mail.
-
W przypadku uznania reklamacji przez Sprzedawcę, Klient ma prawo do wymiany Produktu na nowy, obniżenia ceny za Produkt lub zwrotu kosztów zakupu.
-
W przypadku uznania reklamacji, wymagana jest zgoda Klienta na zaproponowane rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Klient wyraża zgodę drogą elektroniczną poprzez wysłanie odpowiedzi na adres e-mail Sprzedawcy.
-
Sprzedawca w zależności od przyjętych ustaleń z Klientem, dokonuje wymiany Produktu, który wysyła na swój koszt, na wskazany przez Klienta adres podany podczas składania Zamówienia lub obniża cenę zakupionego Produktu i zwraca różnicę ceny Produktu Klientowi na wskazany numer rachunku bankowego Klienta, podany w Formularzu Reklamacyjnym, w terminie nie później niż 14 dni, liczonym od dnia otrzymania zgody Klienta na zaproponowane rozpatrzenie reklamacji.
-
W przypadku zwrotu Produktu, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę za zakup Produktu, w terminie nie później niż 14 dni od otrzymania zwrotu Produktu. Zwrot środków za zwrócony Produkt, Sprzedawca dokonuje na wskazany w Formularzu Zwrotu numer rachunku bankowego Klienta.
-
W przypadku braku odpowiedzi ze strony Klienta w sprawie proponowanego sposobu rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od poinformowania Klienta, reklamacja zostanie anulowana.
-
Zwrot reklamowanego Produktu należy dokonać na adres ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź. Klient jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym, w ciągu 14 dni od potwierdzenia u Sprzedawcy rozpatrzenia reklamacji. Koszt wysyłki w przypadku reklamacji jest po stronie Sprzedawcy.
-
Zwrot Produktu należy dokonać na adres ul. Wici 72/11, 91-157 Łódź. Klient jest zobowiązany do zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym na własny koszt, w ciągu 14 dni od potwierdzenia u Sprzedawcy zwrotu.
-
Zwrot Produktu należy wysłać kurierem. Zwrotu nie można dokonać za pośrednictwem wysyłki paczkomatem bądź pocztą.
§ 10 Ochrona danych osobowych
-
Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Klientów są gromadzone przez Sprzedawcę w celu realizacji Zamówień, rozpatrzenia reklamacji, a w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta także w celach marketingowych.
-
Dane osobowe Klientów mogą zostać udostępnione podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą, takim jak firmom kurierskim, podmiotom obsługującym płatności online, w celu prawidłowej realizacji Zamówienia.
-
Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia stosowania oraz wniesienia sprzeciwu.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży i realizacji Zamówienia.
-
Zbieranie i przetwarzanie danych osobowych Klientów zostały określone w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
§ 11 Postanowienia końcowe
-
Sprzedawca ma prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie bez pisemnego zawiadomienia o dokonanych zmianach.
-
Dokonanie zmian w niniejszym Regulaminie może nastąpić z przyczyn takich jak: zmiany przepisów prawa, zmiany w metodach płatności i formach dostawy.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.